Vi søker en forretningsorientert og proaktiv controller/økonomimedarbeider med sterk motivasjon til å være med å prestere gode resultater i samarbeid med våre dyktige medarbeidere! Du kjennetegnes av å ha stor arbeidskapasitet, er nysgjerrig, ydmyk og ikke minst trives du i et hektisk arbeidsmiljø.

 

For å lykkes og trives i rollen må du være kommersiell, resultat- og løsningsorientert. Du er dyktig på samarbeid og har evnen til å skape tillit gjennom gode relasjonsbyggende egenskaper. Videre har du en analytisk, nøyaktig og strukturert tilnærming til oppgaver og ansvarsområder. Du vil være en viktig bidragsyter på både det administrative og operative planet i selskapet. Engelsk og norsk vil være arbeidsspråket. Det vil være meget gode muligheter for utvikling av stillingen for den rette søkeren. Stillingen rapporterer til Økonomisjef.

 

Arbeidsoppgaver:

– Controller-funksjoner og oppfølgning av prosjekter
– En viktig bidragsyter for kontroll på selskapets operasjonelle leieavtaler, forsikringer, husleieavtaler, garantier, mm
– Bidra i den periodevise rapporteringen og årsavslutningen
– Kostnads-, inntekts- og lønnsomhetsanalyser, samt annen prosjektoppfølging og -støtte
– Opplæring, oppfølging og videreutvikling av økonomiske rutiner/prosesser
– Andre administrative generelle ad-hoc oppgaver
Kvalifikasjoner:

– Høyere økonomisk utdannelse
– 1-2 års erfaring fra revisjon, controlling eller annen relevant jobberfaring, men sterke nyutdannede kandidater vil også bli vurdert
– God IT-kompetanse og systemforståelse, med hovedfokus på Excel, Word, PowerPoint og Outlook
– Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner – både muntlig og skriftlig
– God regnskapsforståelse
Personlige egenskaper:

– Stor arbeidskapasitet, nysgjerrig, ydmyk og interessert i å forstå den underliggende virksomheten
– God gjennomføringsevne og ha en analytisk, nøyaktig og strukturert tilnærming til oppgaver og ansvarsområder
– Kommersiell, resultat- og løsningsorientert
– Dyktig på samarbeid og har evnen til å skape tillit gjennom gode relasjonsbyggende egenskaper
Vi tilbyr:

– Spennende utfordringer i et selskap i vekst
– Stort handlingsrom og gode muligheter for personlig og faglig utvikling
– Konkurransedyktige lønnsbetingelser
– Du vil også få anledning til å ha eierandeler i AF Gruppen i form av et aksje- og opsjonsprogram
Om selskapet:

Eiqon er en bygg- og anleggsentreprenør som er nytenkende og løsningsorientert for fremtiden og våre kunder. Vi utfører oppdrag i hele Norge. Vi er organisert i to forretningsområder; anlegg og bygg. Siden 2011 har selskapet hatt en solid vekst med gode økonomiske resultater og en kraftig økning i antall ansatte. Selskapet omsetter for ca 450 mNOK og har 240 ansatte. Vår majoritetseier er AF Gruppen.

 

Selskapet inngikk høsten 2018 avtale med ViewLedger om lønn- og regnskapstjenester om at alle selskapene til Eiqon skal over til Xledger innen 1.jan 2019. Selskapet lønnssystemer er etter dette CatalystOne, Smartdok og Xledger.

 

Vi er for tiden lokalisert i Asker umiddelbar nærhet til offentlig transport og E18. Eiqon flytter i mars/april 2019 til helt nye lokaler i Kjellstad Næringspark i umiddelbar nærhet til Drammen, Lier og Asker, samt sentrale østlandsområdet for øvrig.

 

Har du lyst til å jobbe med spennende og utfordrende prosjekter som krever kreativitet, godt samarbeid og engasjement? Medarbeiderne er vår viktigste ressurs og er de som skal skape vår fremtid. Bli med oss i Eiqon!